Eftervalstankar

2014-09-16 @ 20:55:00
Jag är djupt besviken, men inte förvånad. Jag är förargad över att man kan försvara SD:s åsikter och påstå att de inte är rasister, utan "måna om sitt land". Vet knappt vart jag ska börja. Har ni sett klippet Sanningen om Sverigedemokraterna tillexempel? Såg ni vad som skedde i direktsänd tv under valvakan; att en israelisk flagga visades upp av Svensk Judisk Dialog (SJD)? SJD har bland annat, tillsammans med Sverigedemokraterna, diskuterat strategier om hur man på bästa sätt kan agera för att gynna Israel och hur SD tydligt bör ta ställning mot Palestina. Förstår ni inte vad som håller på att ske och i vilken riktning det här landet (och tyvärr stora delar av Europa) är på väg? Jag sörjer utvecklingen vi ser. 
 
Snälla, öppna ögonen. Se SD för vad de faktiskt är, bortom den polerade ytan. Inse fakta. Se att det som håller på att ske med muslimerna nu är exakt vad som skedde med judarna i början av WW2. Vet inte vad jag ska säga mer än att det här är ytterst tragiskt och, inte minst, skrämmande.
 
Slutligen: Problem försvinner inte genom att man ignorerar dem, tvärtom - de växer. Just därför har jag valt att ställa mig upp mot rasismen, främlingsfientligheten och homofobin. Får de säga sitt så får jag också säga mitt och jag vägrar vara rädd. Jag vägrar tystas ned. Men vet ni vad? Jag tror på oss. Jag tror på oss förstagångsväljare, antirasister, feminister och människorättsaktivister. Tillsammans är vi starka.
 
Sprid kärlek, inte hat.



#1: Emma
2014-09-25 @ 12:27:32

BLOGGA RÅÅÅÅ <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: