10 punkter om mig

2015-01-04 @ 00:43:00
1. Väldigt random, men varje gång mobilbatteriet visar 21% tänker jag på andelen syre i atmosfären.
 
2. Jag brukar tänka att musiken jag lyssnar på är bakgrundsmusiken till mitt liv. Snälla säg att jag är normal?
 
3. Jag tror inte på mycket, men jag tror stenhårt på att majoriteten av människorna vi möter i livet har något att säga eller lära oss och att det finns en mening bakom. "Either you're a blessing, or a lesson".
 
4. Jag bryr mig alltid mer än vad jag visar utåt. Jag tar alltid åt mig lite mer, ältar lite mer, bryr mig lite mer och älskar lite mer än vad jag berättar. Är allmänt dålig på att uttrycka min uppskattning, tror jag. Tar verkligen inget förgivet men tror det kan verka så.
 
5. Jag tar det mesta med ro. Det tillhör inte t.ex. inte vanligheterna att jag drabbas av hjärtklappning på grund av skolan, utan det är i så fall strax innan en tenta och väldigt kortvarigt. Jag får aldrig ångest om jag är sen till jobbet heller. Eller om jag missar tunnelbanan på väg till skolan. Försöker helt enkelt att inte stressa upp mig mer än nödvändigt! Är nästan lite för avslappnad (och sen) ibland, hehe...
 
6. Kärlek, alltså... Jag skulle nog göra allt för den jag älskar. Har känt så varje gång jag har haft känslor för, eller älskat, en annan människa. Tror det beror på att jag aldrig ger mig in i saker halvhjärtat.
 
7. När jag var liten var jag DJURVÄN med stora bokstäver. Ägnade mina raster åt att rädda drunknande maskar i vattenpölar och gråta över söndertrampade sniglar. Ville bli vegetarian när jag var 7 år och pappa blev jättebesviken. Drömde om att läsa till veterinär i Uppsala ett tag också, tror det var i 4an... Har alltid älskat alla djur, men på senare år har jag utvecklat någon form av mildare hat gentemot katter (förutom orangea katter, de är fina). OBS! När jag säger hat så menar jag inte att jag menar någon katt i den här världen illa, verkligen inte. Skulle aldrig vilja skada ett djur, men ni fattar.
 
8. Jag har jättesvårt för att ljuga, vara falsk, spela. Fattar inte varför man skulle göra det heller? Inte ens när jag gick i 6an och blev utstirrad och utstött under min "emoperiod" gjorde jag det och som vuxen människa skulle det aldrig falla mig in. Jag kan hålla tillbaka och anpassa mig, men aldrig spela. Inte i längden i alla fall.
 
9. Jag värderar status och/eller pengar väldigt lågt. För mig är det viktigare att lyssna till mitt hjärta och följa mina drömmar - oberoende av andra människors tankar och åsikter om mina vägval i livet. Om man ständigt lever för att imponera på andra människor och eftersträvar status tror jag aldrig att man blir helt lycklig. Lev för dig! Vem fan bryr sig om bittra människor? De kommer alltid att ha åsikter, oberoende av vad du gör.
 
10. Avslutar med något lite "ytligare"/roligare: Jag ÄLSKAR att stå och fuldansa framför spegeln med hårfönen i ena handen, hårborsten i andra och med jättehög musik på. Gör dock enbart detta när jag har tvättat håret, annars vore det väl lite konstigt...
 
Känner ni igen er på någon punkt? 



#1: Madeleine
2015-01-04 @ 16:42:11

känner igen mig såå mycket i fyran :o

#2: Aida
2015-03-03 @ 11:16:02

Jag önskar att jag kände igen mig på punkt 5.. :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: