10 saker du inte visste om mig

2012-11-07 @ 14:29:00
 
1. Jag lider av telefonfobi och tvekar alltid innan jag svarar i telefon - även om det är en nära vän som ringer. Får oftast hjärtklappning och andnöd när jag pratar med någon, särskilt om jag inte känner personen i fråga.
 
2. Många i min omgivning anser att jag är shoppingberoende, vilket jag INTE håller med om. Dock fungerar det verkligen som terapi, det måste jag erkänna. Hade t.ex en hemsk ångest över skolan för ett par dagar sedan, shoppade upp 1500 spänn och så vipps försvann alla mina problem. I alla fall för stunden.
 
3. Jag skulle helst inte dejta någon i min egen ålder. Drömscenariot hade varit någon mellan 30-40 år (haha), men det lär inte hända. A dirty little secret of mine...
 
4. Jag äter inte griskött. Det har inget med religion eller tro att göra då jag är agnostiker, men jag har vuxit upp så och undviker helst att äta griskött. Prinskorv tycker jag dock om!
 
5. När jag blir väldigt nervös så skakar jag brutalt mycket. Förstår ni vad jag tvingas utstå om jag får en crush på någon? Haha! Blir alldeles skakig i hela kroppen, jobbigt är bara förnamnet.
 
6. När jag var yngre blev jag trampad (eller rättare sagt hoppad) på bakhuvudet när jag klättrade i en klätterställning. Det gjorde förstås svinont. Min nässkiljevägg blev hur som helst knäckt vid händelsen och har vuxit snett sedan dess, vilket jag nu ska operera. Det blir i början på nästa år. Tips på hur man förbereder sig mentalt inför en operation?!
 
7. Jag har blivit betraktad som den snälla, oskyldiga tjejen under hela min uppväxt vilket jag är oerhört trött på. Vill varken bli stämplad som det ena eller andra, men jag avskyr när folk får för sig att man är näst intill felfri. Det är ingen.
 
8. När jag var 12 år gammal blev jag retad och utstött i skolan för min dåvarande, annorlunda stil och skolkade ofta från skolan. Det är ett mönster jag inte har lyckats bryta på riktigt förrän för bara ett år sedan. Jag har med andra ord haft en rätt hackig skolgång, det är inte förrän nu som jag faktiskt mognat tillräckligt mycket för att kunna ta eget ansvar för mina studier. På så vis har gymnasiet varit nyttigt för mig.
 
9. Jag har två fantastiska undulater till husdjur. Hanen, som jag skaffade när jag gick i sexan, var tam under en lång period och satt gärna på min axel, lekte med mina örhängen eller lät mig klia honom. När han "fann" kärleken ersatte han mig med min honundulat, haha. Han är dock fortfarande någorlunda tam medan honan ogillar att man kommer för nära med sina händer.
 
10. Jag blir aldrig 100% nöjd med något. Det spelar ingen roll om det rör sig om ett blogginlägg, fotografi, prov eller en uppsats. ALLT kan alltid göras mycket bättre! Samtidigt så måste jag lära mig förstå att man inte alltid kan vara bäst på allting.
 
(11. Jag blev inte nöjd med det här blogginlägget heller, nej. En av de stora anledningarna till att jag bloggar så sällan...)



#1: Emmy
2012-11-07 @ 19:50:17

Är det din bild ovan? Den var riktigt fin iallafall!

Svar: Yes! Jag som fotat mig själv med självutlösare. Tack (:
modemix

Det där med att shoppa som terapi är bevisat att det fungerar för stunden. Fast det finns bättre saker som kan ge kickar. Motionera och äta lågkalorimat är en. Drickande är en annan, men det är inget jag rekommenderar... Det första är egentligen inte heller något jag rekommenderar, fast det händer att jag förlorar kontrollen och gör så själv ibland.

Svar: Du har helt rätt i att motion fungerar GRYMT bra! Man blir både pigg och glad :) Ett bra alternativ till shopping kanske? Haha, kram och tack för tipsen.
modemix




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: