Recept: Bananpannkaka

2013-04-28 @ 20:01:00
Något jag har blivit beroende av på sistone är bananpannkaka. Det är minst lika gott som det låter och består inte av något annat än banan och ägg. Hur nyttigt och snabbt som helst! Det enda du behöver är ett visst antal bananer och lika många ägg (det är i alla fall vad jag brukar köra på). 1 ägg + 1 banan = 1 pannkaka. Jag blir mätt på 1,5-2 stycken om jag är väldigt hungrig innan. Något som förresten är gott att toppa pannkakorna med är kesella vanilj och frukt eller bär. Och just det, en liten förvarning: Eftersom pannkakorna inte innehåller något som "håller ihop" dem så delar de sig ofta och bränner fast i stekpannan. Man kan tillsätta lite havregryn eller proteinpulver för att underlätta läget om man vill, annars blir de ungefär som på bilden ovan. Enjoy!



#1: Felicia
2013-04-29 @ 22:49:29

Smarrigt! Testade i ett gammalt våffeljärn det där receptet en gång, brände fast det helt :) haha

#2: Amanda
2013-05-01 @ 14:19:57

Bananpannkakor är supergott! Jag brukar ha kesella i smeten också och steka i liten stekpanna med kokosolja så håller de ihop rätt bra :)

#3: Turid
2013-05-15 @ 18:32:14

Så gott! Gillar också bananpannkaka, jag har två ägg och en banan. Då håller det ihop och ser ut som vanliga plättar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: