Back to basics

2014-01-10 @ 21:19:00

Något som jag tycker är toppenbra (och minst lika nödvändigt) att ha i garderoben är basplagg; helt enkelt för att det är viktigt med en stadig grund att bygga vidare sin stil på. Personligen föredrar jag nästan mina "tråkiga" basplagg framför annat krimskrams just för att basplaggen är 1) tidlösa och 2) alltid fungerar. Och då menar jag verkligen ALLTID, för när har ett par jeans och en enfärgad tröja slagit fel? Pressa ner fötterna i dina finaste pumps och addera lite accessoarer eller en klocka - vipps så har din look fått sig ett rejält lyft!
 
Personligen så gillar jag att hålla det enkelt. Jag känner sällan för något utflippat, glittrigt eller påpälsat ifall jag inte hinner tänka över mitt val utan håller mig då hellre till mina svarta jeans och en slapp t-shirt; ett säkert kort som jag känner mig bekväm i. Plaggen ovan kommer från Esprit och är ett lysande exempel på hur fina plagg kan vara i sin enkelhet. Ett stort plus för tvistarna (notera slitaget på jeansen och bröstfickan på t-shirten!).
 
Slutligen: Kom ihåg att det är basplaggen som resulterar i ändlösa kombinationer - inte de regnbågsfärgade kavajerna eller den där paljettröjan som var så trendig förra säsongen. Back to basics, helt enkelt. Varför krångla till det?



#1: Armina
2014-01-12 @ 17:16:45

Älskar boyfriend jeansen!

#2: veronica eriksson
2014-01-15 @ 14:24:09

Jag älskar basic, min räddare en stressig morgon! :) Kram

#3: Arina
2014-03-18 @ 23:44:34

Shit vad jag ogillar basic saker :( känner mig alltid så ful i det bara :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: