Q/A #2

2011-12-20 @ 21:06:00

 

Älskar din blogg. Får så bra inspiration! Varifrån hämtar du din inspiration? Tusen tack fina du! Det värmer verkligen att höra. Jag inspireras av andra bloggare, modemagasin, lookbook mfl. Även filmer ibland.

 

Vad gör du mest under en bussresa? Drömmer mig bort... Eller spelar "Smurf's Village" där spelet går ut på att man planterar och odlar grönsaker, haha. Barnsligt kul! Ligger faktiskt redan på level 17.

 

Vilken mat äter du helst? Jag äter mer än gärna grekiskt, laxpasta, pasta med pesto, sushi eller tacos. Lite allt möjligt alltså. Jag älskar mat!

 

Favoritfärg? Det varierar väldigt mycket från tid till tid. Just nu är jag inSNÖAD på vitt (ha-ha).

 

Om du kunde vara ett djur, vilket skulle det vara och varför? Jag hade nog velat vara någon typ av uthållig fågel… En örn kanske? Tänk att kunna flyga runt hela jorden! Drömmen.

 

Har du djur? Japp, två undulater! Världens finaste.

 

Hur var det under din "ätstörningsperiod"? Jobbigt. Jag vägde 51 som minst och kunde nypa mig i armarna (min allra smalaste kroppsdel) framför spegeln och börja gråta. Ganska sjukt.

 

Hur var din högstadietid? Hur var du då? I början av högstadiet (årskurs 6) mådde jag skit, jag var utstött och blev retad för min klädstil, musiksmak och hårfärg. Men sedan blev det bättre! Nian var nog ändå bäst (trots mammas sjukdom och min hastiga viktnedgång på 11 kilo).

 

Om jag inte misstar mig skrev du något om din mamma för ett bra tag sedan, vad handlade det om? Kram! Hon fick bröstcancer för 2,5 år sedan men är frisk idag. Puss!

 

Hur många är ni i familjen? Fyra. Det är jag, mina föräldrar och min 11-åriga lillebror.

 

Hur gjorde du för att gå ner i vikt? Jag åt gröt, gröt, gröt och gröt. Drack smoothies ibland, käkade äppelcidervinäger piller och drack mycket vatten. Typ. Motionerade faktiskt ingenting alls, däremot somnade jag ofta vrålhungrig eller med svåra magsmärtor. Effekten av detta, bortsett från att jag övergick från överviktig till underviktig(!), var ett visst antal svimningsanfall och läkarbesök.