Ren lycka

2011-09-25 @ 23:41:37
Jag vet att det låter som en klyscha, men jag har precis insett att ingenting är omöjligt. Så därför tänker jag skita i alla som gång på gång försöker intala mig att jag kommer misslyckas, att jag är en "dreamer", att jag är "gulligt naiv" och "dum i huvudet" bara för att jag har drömmar och framtidsmål. Men det folk inte fattar är att det är på riktigt för mig. Det är mer än bara drömmar, det är mina verkliga livsmål. Varför skulle det vara omöjligt att göra det man vill? Bara för att någon annan lever ett misslyckat liv och försöker intala en att alla andra också kommer bli lika olyckliga och miserabla? Nja, fuck them. Man ska inte lyssna på sådana människor. ALDRIG! Gör det du vill och skit i vad alla andra säger. Det är lättare sagt än gjort, jag vet. Jag har brytit ihop många gånger på grund av vad folk sagt till mig om hur jävla misslyckad jag är och hur jag kommer att sluta. Men fan vad fel de har. Jag tänker göra det jag drömmer om OAVSETT vad alla andra tycker (skratta på ni - skrattar bäst som skrattar sist) och leva mitt liv in my own way. Livet är för kort för att leva för någon annan och för kort för att inte göra det man verkligen vill. Get your own life and stay out off mine. Typ. Så, varför är jag så lycklig? För att jag insett vad det är jag vill göra. Det känns så jävla rätt. Jag är lycklig för första gången på länge. Men, innan jag börjar planera min framtid som troligtvis blir utomlands ska jag gå färdigt gymnasiet och njuta av livet här i Sverige så gott det går. Sedan bär det av mot... Ja, det får vi se då! Nu ska jag sova.



#1: SOFIA
2011-09-25 @ 23:58:55

Hoppas du får en fin Måndag! KRAM



Glöm inte att checka in Tävlingen

http://bysofia.se/2011/september/eyelash-tavling.html#comment

#2: Sevrin
2011-09-26 @ 00:16:38

FYFAN vad bra skrivet! Du har rätt på alla punkter, verkligen skit bra skrivet. Man lever bara en gång :-)

#3: Oscar
2011-09-26 @ 01:39:44

Så himla bra sagt! Du är inte bara den enda som har varit med om det ska jag säga!! Man blir mer omtyckt med om man vissar att man är rak i ryggen. Vill säga att jag älskar din blogg!! (är kille men vem bryr sig) men älskar din stil endå :).



Hoppas dina drömmar går i uppfyllelse för det ska mina göra ialla fall!



Kramar!

#4: matina
2011-09-26 @ 12:29:35

Bra skrivet där!

#5: MADDES
2011-09-26 @ 18:24:56

Vill du chansen att vinna biljetter till Britney Spears konsert i globen? Delta då i tävlingen på min blogg. Allt du behöver göra är att svara på frågan i inlägget och om du vill gilla på bloglovin. Alltså inget krav på att tipsa om tävlingen!



Du hittar tävlingen här:

http://maddisenj.blogg.se/2011/september/vinn-2-st-konsertbiljetter-till-britney-spear.html

#6: nicki
2011-09-26 @ 18:40:35

Bra Sheima! Precis så har jag börjat tänka också. Varför ska någon som själv är misslyckad dra ner mig i fallet också? Jag har också brutit ihop alldeles för många gånger, och kommer säkerligen tyvärr göra det i framtiden också. Men att bryta ihop betyder inte att jag ger upp, det gör jag aldrig. Kram på dig.

#7: tove
2011-09-26 @ 19:16:47

himla kul att du har den inställningen, det är jättebra! gud vad skönt att känna att du har hittat rätt. nån gång ska jag också sluta bry mig om vad andra tycker och tänker och gå min egen väg.

#8: oscar
2011-09-26 @ 19:25:33

Tack för kommentaren!! Jätte kul att du svarade :). Du som är ball det är ju dig jag hämtar lite insperation ibland haha :)

#9: isabelle
2011-09-27 @ 10:52:46

:)

#10: Felicia
2011-09-27 @ 17:44:11

Bra text där, gå din egen väg! Låt ingen trycka ner dig! Kram på dig!!!

#11: Emma Hå | shoes and beyond
2011-09-28 @ 16:40:17

Man kan inte bli lycklig av att leva någon annans liv för dem. Oavsett om ens drömmar är helt uppåt väggarna korkade, så är det faktiskt inte vad de består i som är det viktiga, utan att man är lycklig medan man försöker uppfylla dem! :D



//Emma Hå

#12: En blogg om 5 systrar
2011-09-29 @ 10:16:52

Vi vill bara tacka så mycket för att du har

anmält dig till vår blogg om att få tävla om

biljetter till Britney Speras konsert och hennes parfym!

Tävlingen avslutas redan den 2 oktober,

så håll dig uppdaterad.



Tack så mycket igen!

KRAM från Systrarna Backström.

#13: emelie
2011-09-29 @ 18:21:54

1 Golden Circle biljett säljes till Britney Spears i globen den 16 Oktober!

Intresserad? kommentera på min blogg eller maila mig på [email protected]

#14: frida
2011-09-30 @ 11:53:37

Försöker med den inställningen också!! Har blivit 100 % lyckligare när jag slutade bry mig om vad andra tyckte! De lever ju inte mitt liv ^^Nu ska jag också försöka ta tag i min dröm :P

- Vinnaren av parfymen i Britney Spears-tävlingen är presenterad! :D

Passa gärna på att vara med i min nya tävling:

http://adaras.se/2011/october/vinn-fargade-linser-fran-lensstore.html#comment



Sov gott! :)

#16: jennifer
2011-10-05 @ 16:17:35

Hej! vet du vart man kan få tag på H&M DIVIDED KILKLACKAR med dragkedja? dom e svart och jag är ute efter ett par i storlek 38, vet du vart jag kan få tag på dessa? =)

Bra skrivet!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: