Ett inte så gammalt utkast

2012-08-30 @ 22:05:00
Jag avskyr det här med att växa upp, bli äldre, behöva fatta beslut på egen hand och ta eget ansvar. På sätt och vis är det skönt att ha kontrollen över sitt liv, men å andra sidan är det tungt att ödet vilar i ens egna fjuttiga små händer som knappt orkar bära upp det. Det sorgliga är att det alltid är jag som uppmuntrar och stöttar människor, säger att du kan om du vill. Den sorgliga biten? Jag lyder inte mina egna råd. Jag säger att man ska tro på sig själv när jag har förlorat tron på mig själv. Jag säger att man måste våga ta steget utför stupet när jag står på bergstoppen och velar. Verkligheten kanske helt enkelt har kommit ifatt mig, spräckt hål på min rosaskimrande drömbubbla och sakta men säkert börjat riva ner allt jag någonsin byggt upp. Det känns åtminstone så.
 
Ett utkast jag skrev för ett par veckor sedan. En sak jag har insett på senare tid är att det är viktigt att njuta medan man är ung. Vad du än gör eller ska göra så är det viktigt att försöka leva i nuet och njuta så gott det går. Tänk sen när du är alldeles rynkig och inser att du var så upptagen av att planera ditt liv (går det?) att du glömde njuta av det och av din ungdom medan det varade. Då är det ju redan för sent.



#1: Felicia
2012-09-02 @ 13:55:07

Sooo true!!

#2: E L I N F E L I C I A S
2012-09-03 @ 08:23:01

himla bra skrivet!

Svar: Tusen tack!
modemix

#3: amila
2012-09-06 @ 09:52:33

so true. jag hatar också att vara vuxen och ta ansvar, vill vara barn igen och slippa alla krav och måsten. men i dagens samhälle får man knappt vara ung.. det gäller att växa upp så fort som möjligt :/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: