Hissar och dissar

2013-12-03 @ 19:49:00
Tummen upp för:
 
+ Paradise Hotel. Har nästan alltid haft fördomar om programmet samt deltagarna, men efter att ha gett det en ärlig chans kan jag bara säga - WOW! Helt klart my guilty pleasure just nu, älskar för övrigt Jesper F. Sjukt härlig!
 
+ Jordnära, snälla människor och vänlighet överlag... Egenskaper som vi ofta tar förgivet men som är guldvärda i åtminstone mina ögon. Finns inget värre än dryga, otrevliga eller nonchalanta människor som tror att de är värda mer än andra, så det är ju tur att de är relativt få. 
 
+ Mitt jobb. Jag trivs helt sjukt bra och alla är SÅ snälla! Har blivit bemött på bästa tänkbara sätt och känner mig väldigt trygg. Alla är så goa. 
 
Tummen ned för:
 
- Vikthets. Det är skillnad på att leva ett hälsosamt, välbalanserat liv och att VERKA göra det. Tragiskt är att många unga tjejer ser upp till t.ex. Victoria's Secret-modellerna i tron om att de äter rätt och tränar lagom. I själva verket går de ofta på stränga, vätskebaserade dieter och tränar många timmar om dagen inför showen. Vad sägs om att leva på protein shakes i hela 9 dagar före showen, följt av enbart vatten som i sin tur följs av... Ingenting? Jag säger inte att jag är emot det, men jag säger att jag är emot dubbelmoralen. Kalla det inte hälsosamt om verkligheten är skev.
 
- Att jag inte får min lön förrän i slutet av december. Inte för att det kommer att bli några stora summor pengar, utan för att jag behöver dem... Nu. Hade minus på kontot när jag kollade sist och jag kommer säkerligen behöva låna pengar till Paris. Lagom kul.
 
(Vad tycker ni om lite "personligare" inlägg som det här? Hiss eller diss?)



#1: Elin
2013-12-03 @ 21:13:54

Behöver inte ens svara på den frågan ;)
Alldeles underbar läsning. Att höra dina tankar & ord, ibland hålla med, ibland agree to disagree och tänka till efter dina väldigt slipade argument. Ser fram emot fler sådana här!

#2: Anonym
2013-12-03 @ 22:22:17

Hiss tjejen! :)

#3: Armina
2013-12-03 @ 22:36:17

Jaaa mer sånt här!

#4: Mik
2013-12-05 @ 01:58:45

Hela du är hiss!

#5: Sevrin
2013-12-05 @ 14:21:27

Hiss! Alltid kul med personliga åsikter hörru :)

#6: Mikaela
2013-12-07 @ 00:11:35

Personligt är megabra!

#7: Anonym
2013-12-07 @ 16:48:07

Jätte kul!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: