Alla frågestundssvar

2013-09-16 @ 15:44:00
Om du ska läsa på högskolan, vart har du tänkt göra det? Klart jag ska plugga! Det blir troligtvis här i Stockholm, annars lockar Uppsala lite. Ska åka dit och kika inom en snar framtid för att se hur det känns i magen. 

Är du nöjd med dina betyg från gymnasiet? Vad gick du ut med för snitt? Med tanke på omständigheterna (mitt skolk och slarv i ettan), ja. Klart jag hade kunnat få bättre betyg i många ämnen men jag ångrar absolut ingenting. För om det är något jag har lärt mig under årens gång så är det att det inte bara är målet som räknas, utan även resan dit. Ack så klyschigt men sant. Tror att mitt snitt (minus meritpoängen) hamnar på strax över 17, men är lite osäker. 

Vart vill du bo i framtiden? Det vet jag inte än. Drömde om L.A. förut, men jag tror faktiskt att jag vill bo i Stockholms innerstad. Vore trevligt med någon tillflyktsort också, såsom ett strandhus utomlands. 

Vad skulle du gjort om du fick 1 miljon? Vore hur kul som helst att blåsa pengarna men jag hade faktiskt tagit miljonen, köpt mig en lägenhet (lånat det som eventuellt saknats) och flyttat till något eget. OM jag hade haft pengar över, vilket inte är särskilt troligt, så hade jag finjusterat min näsa och eventuellt gjort något litet ingrepp till (tandblekning t.ex.). Hade köpt massor av nya kläder också. 

Vart ser du dig själv om ett år? Det är det som är så läskigt, ingenstans! Jag får inte upp någon klar bild. Men jag gissar att jag har gjort min första "stora" resa, t.ex. en roadtrip genom Kalifornien (drömmen!) och börjat läsa på högskolan. Troligtvis till sjuksköterska, eftersom barnmorska är ett tänkbart framtidsyrke. 

När du flyttar hemifrån, flyttar undulaterna med dig då eller stannar de hos familjen? Oj, bra fråga. De stannar nog kvar hos familjen, de har större frihet här än vad de skulle ha hemma hos mig. Haha. 

När hälsar du på din favoritkompis i Umeå? Åh, fina Danna. Jag vet inte! Betalar du så kan jag komma i morgon om du vill. Hehe. 

Mest minnesvärda dag? Studenten, utan tvekan. Lyckligaste och olyckligaste dagen jag har varit med om. Så många känslor. 

 
Vad är det finaste du var med om den här sommaren? Det var några dagar efter studenten. Jag befann mig bokstavligt talat på botten och hade glömt bort hur man lever. Spenderade dagarna på balkongen i min ensamhet och stirrade mest ut i tomma intet, rökte, lyssnade på Håkan Hellström och tröståt sötsaker. Och så kom Mikaela och höll mig sällskap. Det gjorde lite mindre ont i den stunden och betydde så himla mycket. 

Har du varit riktigt full någon gång? Gjort något pinsamt på fyllan? Jag dricker mig aldrig äckligt full, bara "bra full"/glad! Eller okej, vakten kom fram till mig 4 gånger på en kväll en gång, lade handen på min axel och frågade om det var dags att gå hem... Lite pinigt.

Det pinsammaste du gjort?
Jag är en rätt pinsam människa rent allmänt. Skäms nästan aldrig och bjuder gärna på mig själv! Man lever ju bara en gång.

Vilka är dina favoritaffärer? Just nu är det Zara, all the way! Topshop har mycket fint annars, men deras kläder ligger utanför min prisklass nu när jag inte har någon inkomst, hehe...

Beskriv drömkillen?
Jag har ingen drömkille rent utseendemässigt, men ni som ser på Pretty Little Liars kanske vet hur Ezra ser ut? Män i den stilen tycker jag om. Annars är det viktigaste hur han är mot mig och på de punkterna är det väl rätt självklart... Han ska vara omtänksam, pålitlig och vi ska kunna skratta och ha kul ihop. 

Om du fick chansen att åka på en miniresa någonstans i Sverige, vart skulle du åka och vad skulle du göra? Jag skulle åka till Eskilstuna och utforska alla kent-relaterade orter (Hagnesta Hill, t.ex.) eller till Göteborg för att bli kär (haha). Göteborgare är så härliga, av vad jag har sett. Vill till Liseberg också, har faktiskt aldrig varit där. 

Om du var tvungen att välja, mamma eller pappa? På senare år pratar jag hellre med andra vuxna än med mina föräldrar. De är otroligt fina människor, missförstå mig inte, men vi är alldeles för olika för att de ska kunna förstå sig på mig. Sen kan jag faktiskt inte välja, älskar båda två. 

Ben and Jerry's Cookie Dough eller Chocolate Fudge Brownie? Beror på tillfälle (vad jag är sugen på för stunden), men jag tänker att man inte ska behöva välja. Half baked it is! Annars är jag världens chokladmonster, så Chocolate Fudge Brownie i så fall. 

Favoritpålägg på din frukostmacka? Oj, det är olika! Har perioder då jag lever på ost och smör och andra perioder då jag gör riktigt goda mackor med både ost, avocado, gräslök och olivolja på. Något särskilt favoritpålägg har jag faktiskt inte, jag är nämligen rätt påhittig när det gäller just frukost och älskar variation.


Vad betyder din tatuering? Ångrar du den?
Jag gjorde min tatuering bara 3 dagar innan studenten, som en slutmarkering för de 3 bästa åren av mitt liv. Det är en del av mig som jag aldrig någonsin skulle kunna ångra.



#1: Mikaela
2013-09-16 @ 23:14:10

Åh vi åker till Göteborg och lever livet ok bra.

#2: Elinor
2013-09-18 @ 21:21:26

Fin tatuering! Jag har också tänkt göra en liten enkel, men vet inte vart, var gjorde du din? Någon du kan rekommendera?

Svar: Tack, vad glad jag blir! Jag gjorde min här i Stockholm, hos en kille som heter Senad. Jag blev tipsad om honom via en vän och är helnöjd. Klicka dig in på hemsidan och ta en titt vettja! http://tattooscorpio.com, han finns även på instagram om du har det och heter samma sak där :) Annars är mitt bästa tips att kolla med vänner och bekanta, någon de kan rekommendera? Kram!
modemix




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: