Frågor och svar

2014-08-29 @ 19:25:00
Finns det något problem i världen du inte tycker uppmärksammas tillräckligt?
Oj, vad svårt! Finns ju massor (tänk bara på alla pågående konflikter och krig som aldrig lyfts fram i media). Rent spontant kan jag känna att vi människor utsätter djur och natur för onödigt lidande. Det kan aldrig uppmärksammas för mycket.
 
Filosoffråga: vad tror du är meningen med livet? 
Att hitta en mening. Somliga väljer att viga sitt liv åt sin tro, andra åt välgörenhet. Vi brinner alla för olika saker, jag brinner t.ex. för att inspirera.
Tycker för övrigt att vi människor överanalyserar livets mening onödigt mycket, lev bara. Gör det bästa av det du har, var en god människa och njut! Vi får se vad som händer sedan, om något.
 
 
Favoritplagget i garderoben? 
Alltså jag ÄLSKAR byxdressar! Favoriten är nog en hellång svart (bilder kommer). Annars lever jag i mina svarta jeans från Dr. Denim, världens skönaste. 
 
Hur ser din sminkrutin ut? Vardag vs fest. 
Min ultimata bassminkning inleds med ett tunt lager av Make Up Stores primer i flytande form (för att sminket ska sitta bättre). Därefter applicerar jag Maybellines BB cream (Medium) alternativt foundation och sedan concealer, också från MUP. Detta avslutar jag med ett puder från Bare Minerals. På kinderna brukar jag ha lite av H&Ms bronzing powder.
Ögonbrynen fyller jag i lite lätt med H&Ms ögonbrynspenna och så böjer jag fransarna och målar på ett lager Maybelline Illegal Definition mascara (den med rosa text). Till fest gör jag inte mycket annorlunda; målar på eyeliner och eventuellt lite läppglans med färg i.
 
Vad tycker du om människor med stora pannor? Är det vackrare med ovalt eller fyrkantigt ansikte? HAHA, roligaste frågan! Jag dömer inte människor efter deras utseende, men snyggast är väl att ha en panna som är någonstans mittemellan. Hmm, ovalt tror jag.
 
Vilka viktiga egenskaper besitter en bra vän?
Förutom självklara saker såsom ömsesidig respekt och stöd ska man också lyssna på varandra, inte döma och ha förståelse (tycker jag). För mig är det också viktigt att man klickar på ett annat (andligt? själsligt?) plan. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men med vissa känner jag verkligen någonting utöver det vanliga... En sak jag däremot inte klarar av är ytlig vänskap. "Här sitter vi och har det så mysigt med vårt rosévin, HIHIHI!" asså nej.
 
Vilken låt får dig att resa dig från stolen i hörnet och rusa in på dansgolvet? Garanterat Kom igen Lena! (nästan allt med Håkan egentligen) och det mesta som spelas på radio.
 
 
Hur ser din drömresa ut?
Min drömresa är en roadtrip genom Kalifornien. Helst av allt vill jag till L.A. och San Francisco.

Blir det college i USA efter högskolan? 
Oj, hmm... Är ju 22 då. Tror faktiskt inte att det blir college för min del, kommer förmodligen vara rätt skoltrött, haha. Jag vill spendera längre tid i USA någon gång under min livstid, men då vill jag nog hellre resa och utforska.

Vem delar du helst säng med, Håkan Hellström eller Jocke Berg? Hmm, jag väljer Jocke!
 
Finns det någon du tycker om i nuläget? Någon Prince charming i sikte? ;)
Måste säga att jag är galet nyfiken på vem du är som frågar detta, haha (fick frågan halv fyra på morgonen!!!). Men nja, inte riktigt. Jag ger inte många en ärlig chans, vet inte varför...
 
Vad tycker du är viktigt hos en kille? 
Att han är en god vän i med- och motgång och att vi har roligt tillsammans. Ömsesidig respekt, kärlek och personkemi är ju också en förutsättning för att det ska hålla.
 
Tror du att det bara finns en "rätt" person för alla, eller finns det fler? 
Alla vet ju att kärlek handlar om så sjukt mycket mer än bara ödet. Timing, tillexempel. Skulle man ge precis ALLA en ärlig chans så skulle säkert fler än en kännas bra. Det finns med andra ord flera som är rätt för en, jag tror att det där är något man själv känner. "Känns det rätt, så är det rätt" (sagt av en mycket klok person). ♡



#1: Sanna Preifelt
2014-09-03 @ 15:22:03

Vad roligt med Q&A, alltid ett bra sätt att lära känna en bloggare på :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: